فصل اول:
دانلود گام به گام فصل اول ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی جدید
روی تصویر کلیک کنید:
فصل دوم:
دانلود گام به گام فصل دوم ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی جدید
روی تصویر کلیک کنید:
فصل سوم :
دانلود گام به گام فصل سوم ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی جدید
روی تصویر کلیک کنید:
فصل چهارم:
دانلود گام به گام فصل چهارم ریاضی دهم جدید رشته تجربی و ریاضی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل پنجم:
دانلود گام به گام فصل پنجم ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی جدید
روی تصویر کلیک کنید:
فصل ششم:
دانلود جواب تمرینات فصل ششم ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی جدید
روی تصویر کلیک کنید:
فصل هفتم:
دانلود پاسخ تمرینات فصل هفتم ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی جدید
روی تصویر کلیک کنید:
توجه: کپی کردن مطلب سایت بدون قرار دادن لینک ریاضی دهم شرعا حرام است
و پیگرد قانونی دارد.
بایدها و نبایدها در انتخاب معلم خصوصی
امروزه انتخاب معلم و یا یک سیستم کمک آموزشی به دلیل تبلیغات گوناگون برای والدین به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.
در این مطلب راهکارهایی را برای شناخت هر چه بهتر موسسات آموزشی و همچنین نحوه انتخاب یک دبیر کارآزموده را به شما آموزش دهیم.
اولین چیزی که ما باید بدانیم این است تدریس خصوصی باید دارای مولفه هایی باشد تا منجر به نتیجه مطلوب گردد. متاسفانه در حال حاضر انبوهی از تبلیغات در مورد تدریس خصوصی با نرخ های متفاوت خانوادهها را سرگردان کرده است و به عنوان مثال دانش آموزی که در سال گذشته با صرف هزینه بالا با یک موسسه آموزشی قرارداد بسته است ولی در عمل نتیجه مطلوبی نگرفته.
✅ استفاده از دبیران رسمی آموزش و پرورش
دبیران رسمی آموزش و پرورش علاوه بر تجربه کاری فراوان و اینکه در تمام زندگی خود و بصورت 24 ساعته با مسائل مختلف آموزشی دست و پنجه نرم می کنند تفاوت دیگری نیز با نیروهای غیر رسمی دارند.
نیروهای رسمی با طی جدیدترین دوره های تخصصی آموزشی زیر نظر برترین اساتید کشور نحوه برطرف کردن مشکلات آموزشی دانش آموزان و یا بهبود و ارتقا سطح علمی آنها را بخوبی می شناسند.
✅ آیا در تدریس خصوصی باید از معلم مدرسه استفاده شود یا خیر:
جواب این سوال می تواند مهمترین قسمت بحث باشد. همانگونه که اطلاع دارید مخصوصاً در دبیرستانهای غیر انتفاعی معلمان از کادر آموزشی آموزش و پرورش نیستند و دوره های تخصصی آموزشی را ندیده اند چنانچه معلم دانش آموز شما از کادر رسمی آموزش و پرورش باشد و دوره های تخصصی آموزش ریاضی را دیده باشند دو حالت ممکن است اتفاق بیفتد
✅ حالت اول زمانی است که دبیر دانش آموز دبیری مجرب و با سواد میباشد و دلیل افت تحصیلی فرزند شما به روش دبیر امسال مربوط نمی شود و به پایه های قبل برمیگردد در این زمان چنانچه از دبیر مدرسه استفاده شود برای گرفتن نتیجه بسیار کارایی خواهد داشت.
✅ حالت دوم چنانچه دانش آموز شما بصورت پایه ای ضعیف باشد و یا اینکه به دلیل نحوه تدریس معلم فعلی به مشکل برخورده باشد و معلم تسلطی بر مشکلات آموزشی ریاضی و نحوه برطرف کردن آنها نداشته باشد شما نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت. متاسفانه در این زمان چنانچه دانش آموز پیشرفت تحصیلی نداشته باشد ممکن است معلم با نمره کمک کردن به دانش آموز او را قبول کند و این بزرگترین معضلی است که ممکن است اتفاق بیفتد. زیرا چنانچه در دو پایه تحصیلی دانش آموز بصورت تصنعی به پایه بالاتر برود کمک کردن به این دانش آموز که دو سال متوالی را بدون پشتوانه علمی گذرانده است تقریبا غیر ممکن است و این دانش آموز ممکن است برای همیشه از رشتههایی که نیاز به ریاضیات پایه ای و قوی دارند محروم شود.
✅ قانون 25 درصد در انتخاب تصادفی معلم
مسئله آموزش یک مسئله بسیار تخصصی است. روند آموزشی ریاضیات در ذهن انسان به دو روش رابطهای و ابزاری تقسیم میشود شناخت دانش آموزان در نحوه مواجهه با سوالات ریاضی مهمترین بخش در آموزش ریاضی است که باید معلمان به این حیطه تسلط کامل داشته باشند در حقیقت چنانچه شما به صورت تصادفی معلم خود را انتخاب کنید فقط ۲۵ درصد امکان دارد معلم معضلات آموزشی فرزند شما را برطرف کند. دانش آموزی که مشکل برخورده است تنها زمانی می تواند شانس برونرفت از این موضوع را داشته باشد که معلم انتخاب شده به روش صحیح به این دانش آموز آموزش بدهد.
✅ روش صحیح در تدریس خصوصی چیست؟
✅ مولفه های یک تدریس خصوصی موفق بشرح زیر است:
✅انتخاب برنامه آموزشی: واقعیت این است که با یک جلسه یا دو جلسه تدریس در هفته ممکن است دانش آموزی پیشرفت های موقتی دست یابد ولی علاوه بر تدریس خصوصی باید یک مشاور کارآزموده روند آموزشی فرزند شما را بررسی کند و به صورت ماهانه به شما گزارش بدهد. ادامه کار بدون گزارش ماهیانه - هفتگی و روزانه با یک دبیر اشتباه بسیار بزرگی است . اجازه ندهید که بررسی روند آموزشی فرزند شما به روز امتحان موکول شود از دبیر خود و یا از آن موسسه آموزشی که دبیر خود را از آن انتخاب کردهاید بخواهید تا به صورت روزانه هفتگی و ماهیانه برنامه پیشرفت تحصیلی فرزندتان را به شما گزارش دهد. هرگونه عدم برنامه ریزی و عدم گزارش موسسه به شما میتواند به مشکلات بعدی در فصل های بعد منجر شود.
چنانچه فقط با جلسات تدریس می توانستیم مشکلات آموزشی را برطرف کنیم کافی بود یک سی دی آموزشی از یک معلم بسیار با تجربه خریداری کنیم و برای دانش آموز پخش کنیم پس تدریس خصوصی علاوه بر حضور فیزیکی استاد باید دارای پشتیبانی و مشاوره و نرم افزارهای روز باشد.
✅ بازنمایی های چندگانه:
واقعیت تلخی که اتفاق میافتد این است که سیستم های جدید طراحی شده در کتاب های درسی در تمام کشورهای جهان بر اساس سیستم های آموزشی تصویری و بر برنامههای ویژوالیزیشن طراحی شده اند. دانش آموزان قوی ممکن است در روند آموزش ریاضی خود هر کدام به شکلی بتواند با این مسئله سازگاری پیدا بکند ولی دانش آموزان متوسط حتما باید تحت مراقبت و مشاوره از بعضی موانع عبور کنند.
✅ افزایش توان ذهنی
واقعیت آموزش ریاضی این است که همانند یک وزنه بردار که برای پیشرفت خود ابتدا باید از وزنه های سبک تر استفاده کند و کم کم به وزنه های سنگین روی بیاورد در ریاضیات نیز اینچنین است چنانچه معلم دارای یک برنامه ویژه برای آن دانش آموز نباشد ممکن است سوالاتی را به دانش آموز بدهد که باعث خستگی ناامیدی و تسلیم شدن دانشآموز برای مبارزه کردن در آموزش بشوند. اگر تمرین ها ساده باشند باعث درجا زدن دانش آموز و اگر سخت باشند باعث ناامید شدن دانش آموز می شود. یک معلم خوب و کارآزموده با توجه به سطح آموزشی دانش آموز تمرین هایی را برای ایشان طراحی میکند که باعث پیشرفت دانش آموز بشوند.
✅ خلاقیت
بهترین تکالیف آموزشی تکالیفی هستند که علاوه بر سطح دانش آموز خلاقیت دانش آموز را نیز در آن در نظر گرفته باشند گروه آموزشی ریاضی هزار بعد از گزارش دبیر به والدین و بازخوردی که دبیر برای گروه آموزشی می فرستد مشاورین آموزشی از چندین هزار کاربرگ استاندارد برای دانش آموز شما یک کاربرگ اختصاصی با توجه به گزارش روزانه دبیر که سطح دانش آموز را در مسائل مختلف گزارش داده است برای شما آماده میشود کاربرگ هایی که به صورت تایپ شده می باشند و بر اساس استانداردهای ان سی تی ام آمریکا نوشته شده اند.
✅ استانداردهای nctm
بر اساس علم روانشناسی وجود و عدم وجود پاره ای از مفهوم های ریاضیات بستگی به سن دانش آموز دارد و این استانداردها در کاربرگ های آموزشی ما بر اساس علم روانشناسی انجمن معلمان جهانی ریاضیات بررسی میشوند و به صورتی کاملاً وسواس گونه مشاوران آموزشی ما از از ارائه سوالاتی که متناسب سن دانش آموزان نیستن جلوگیری خواهند کرد واقعیت این است که هر جلسه آموزشی با گروه آموزشی ما بیش از ۸ ساعت کار را برای دانش آموز شما طلب می کند.
✅ تکنیک های تست زنی برای مدارس خاص نمونه دولتی تیزهوشان و کنکور
همانگونه که قبلا گفتیم دبیران گروه آموزشی ما با تجربه ترین دبیر های آموزش و پرورش می باشند و چنانچه شما درخواست تدریس روش های تست زنی و یا سوالات کنکور را داشته باشید ضمن کارهای تقویتی دبیران ما تکنیک های ویژه آن قسمت را نیز به دانش آموز آموزش خواهند داد.
✅ آموزش برای دو زبانه ها
چنانچه والدین تقاضای تدریس کتابهای استاندارد آموزشی کانادا آمریکا انگلستان استرالیا و کشورهای دیگری که انگلیسی زبان هستند را داشته باشند. موسسه آموزشی ما افتخار این را دارد که تمامی دبیران ما مسلط به کتابهای زبان انگلیسی می باشند و توانایی تدریس کتاب های روز دنیا را به زبان انگلیسی برای فرزند شما دارا می باشند مخصوصا دانش آموزانی که برای ترم تابستان از خدمات گروه آموزشی ما استفاده میکنند در صورت تمایل می توانند تمامی تکالیف خود را به زبان انگلیسی دریافت کنند تا ضمن آموزش ریاضیات در ضمینه زبان انگلیسی آکادمیک نیز قوی شوند. همان طور که می دانید برای گرفتن آزمون های آیلتس و تافل زبان آکادمیک دانشگاهی بسیار مهم است و کتابهای ریاضیات دبستان راهنمایی و دبیرستان پر از کلمه های آکادمیک می باشند که بسیار کاربردی هستند و در تمام رشته های دیگر به وفور استفاده می شوند.
تدریس خصوصی در منزل شما یا موسسه برگزار میگردد
آموزش نکته های کنکوری مربوط به مبحث همزمان با کار تقویتی
تماس با مشاور خانم هاشمی:
09106011400
فصل اول:
دانلود گام به گام فصل اول هندسه دهمجدید رشته ریاضی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل دوم:
دانلود گام به گام فصل دوم هندسه دهمجدید رشته ریاضی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل سوم:
دانلود گام به گام فصل سوم هندسه دهمجدید رشته ریاضی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل چهارم:
دانلود گام به گام فصل چهارم هندسه دهمجدید رشته ریاضی
روی تصویر کلیک کنید:
توجه: کپی کردن مطلب سایت بدون قرار دادن لینک ریاضی دهم شرعا حرام است
و پیگرد قانونی دارد.
دانلود گام به گام ریاضی دهم
فصل اول:
دانلود حل تمرین فصل اول ریاضی دهمجدید رشته علوم انسانی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل دوم:
دانلود جواب تمرینات فصل دوم ریاضی دهمجدید رشته علوم انسانی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل سوم:
دانلود پاسخ تمرینات فصل سوم ریاضی دهمجدید رشته علوم انسانی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل چهارم:
دانلود پاسخ تمرینات فصل چهارم ریاضی دهمجدید رشته علوم انسانی
روی تصویر کلیک کنید:
فصل پنجم:
دانلود پاسخ تمرینات فصل پنجم ریاضی دهمجدید رشته علوم انسانی
توجه: کپی کردن مطلب سایت بدون قرار دادن لینک ریاضی دهم شرعا حرام است
و پیگرد قانونی دارد.
فصل ۱: ترسیمات هندسی و استدلال
- ترسیمات هندسی
- استدلال
فصل ۲: قضیه تالس و تشابه کاربردهایی آن
- نسبت و تناسب در هندسه
- قضیه تالس
- تشابه مثلث ها
- کاربردهایی از قضیه تالس و تشابه مثلث ها
فصل 3: چند ضلعی ها
- چند ضلعی ها و ویژگیهايی از آنها
- مساحت و کاربردهای آن
فصل 4: تجسم فضایی
- خط و نقطه و صفحه
- تفکر تجسمی
دانلود کل کتاب هندسه 1 دهم (چاپ نهایی سال 95)
هموطنان عزیز در این پست کتابهای جدید التالیف دهم متوسطه برای شما
عزیزان قرار داده میشود. کتابهایی که چاپ انها نهایی شده به شرح زیر
می باشد:
رشته علوم تجربی 97 -98
کد کتاب:
110216
|
کد کتاب:
110225
|
کد کتاب:
110215 - 212175
|
کد کتاب:
110214
|
کد کتاب:
110201
|
کد کتاب:
110231
|
کد کتاب:
110230
|
کد کتاب:
110224
|
کد کتاب:
110217
|
کد کتاب:
110210
|
کد کتاب:
110211
|
کد کتاب:
110206
|
کد کتاب:
|
رشته ریاضی 97 - 98
کد کتاب:
110225
|
کد کتاب:
110215 - 212175
|
کد کتاب:
110201
|
کد کتاب:
110231
|
کد کتاب:
110230
|
کد کتاب:
110224
|
کد کتاب:
110217
|
کد کتاب:
110210
|
کد کتاب:
110209
|
کد کتاب:
110213
|
کد کتاب:
110211
|
کد کتاب:
110206
|
کد کتاب:
110202
|
رشته علوم انساني 97 -
کد کتاب:
110225
|
کد کتاب:
110222
|
کد کتاب:
110215
|
کد کتاب:
110228
|
کد کتاب:
110205
|
کد کتاب:
110224
|
کد کتاب:
110218
|
کد کتاب:
110223
|
کد کتاب:
110219
|
کد کتاب:
110207
|
کد کتاب:
110201
|
کد کتاب:
110212
|
کد کتاب:
110231
|
کد کتاب:
110230
|
کد کتاب:
110220
|
کد کتاب:
110203
|
برای دانلود نسخه پیش نویس فصلهای اول تا پنجم اینجا کلیک کنید.
فصل اول:عبارت هاي جبري
چند اتحاد جبری و کاربردها .................................................................... 10
عبارت های گویا .................................................................................. 18
فصل دوم: معادله درجه 2
معادله و مسائل توصیفی ......................................................................... 26
حل معادلۀ درجة ٢ و کاربردها.................................................................... 35
معادله های شامل عبارت های گویا............................................................... 48
فصل سوم: تابع
مفهوم تابع........................................................................................ 54
ضابطة جبری تابع ............................................................................... 64
نمودار تابع خطی.................................................................................. 70
نمودار تابع درجة 2............................................................................... ۷۷
فصل چهارم: کار با داده های آماری
گردآوری داده ها .................................................................................. 86
معیارهای گرایش به مرکز ...................................................................... 99
معیا رهای پراکندگی ............................................................................ 103
فصل پنجم:نمایش داده ها
نمودارهای یک متغیّره ................................................................... 112
نمودارهای چند متغیّره .................................................................. 122
برای دانلود نسخه پیش نویس فصلهای اول تا پنجم اینجا کلیک کنید.
فصل 1: مجموعه، الگو و دنباله ..................................................................................... 1
درس اوّل: مجموعه های متناهی و نامتناهی............................................. 2
درس دوم: متمم یک مجموعه ................................................................. 8
درس سوم: الگو و دنباله ........................................................................ 14
درس چهارم: دنباله های حسابی و هندسی ............................................. 21
فصل 2: مثلثات ........................................................................................................ 28
درس اوّل: نسبت های مثلثاتی..................................................................... 29
درس دوم: دایرهٔ مثلثاتی......................................................................... 36
درس سوم: روابط بین نسبت های مثلثاتی............................................................ 42
فصل 3: توان های گویا و عبارت های جبری.............................................................. 47
درس اوّل: ریشه و توان........................................................................... 48
درس دوم:ریشهٔ n ام.............................................................................. 54
درس سوم: توان های گویا ...................................................................... 59
درس چهارم: عبارت های جبری ............................................................... 63
فصل 4: معادله ها و نامعادله ها.............................................................................. 69
درس اوّل: معادلهٔ درجه دوم و روش های مختلف حل آن ................................. 70
درس دوم: سهمی ................................................................................. 78
درس سوم: تعیین علامت........................................................................ 83
فصل 5: تابع........................................................................................................ 94
درس اوّل: مفهوم تابع و بازنمایی های آن.................................................... 95
درس دوم: دامنه و برد توابع...................................................................... 101
درس سوم: انواع توابع ........................................................................... 109
فصل 6: شمارش، بدون شمردن ............................................................................. 118
درس اوّل: شمارش............................................................................ 119
درس دوم: جایگشت........................................................................... 127
درس سوم: ترکیب............................................................................. 133
فصل 7: آمار و احتمال .......................................................................................... 141
درس اوّل: احتمال یا اندازه گیری شانس.................................................. 142
درس دوم: مقدمه ای بر علم آمار، جامعه و نمونه ...................................... 152
درس سوم: متغیر و انواع آن ..................................................................۱۵۹